Gitte Meyer Madsen

Få hjælp til PR, kommunikation og journalistik.

 

Jeg er uddannet journalist og har solid erfaring fra begge sider af det redaktionelle skrivebord. Først fra hovedstadsområdets regionale mediehus TV2 Lorry (nu TV2 Kosmopol,) hvor jeg i et årti arbejdede som reporter, redaktør og primært studievært. Siden som presseansvarlig i børnerettighedsorganisationen BØRNEfonden.

I 2018 stiftede jeg PR- og kommunikationsbureauet MEYER MEDIER. Her har jeg hjulpet nogle af landets største NGO’er, virksomheder og et hav af forfattere med at komme igennem nåleøjet til medierne.

Garant for effektivt pressearbejde

Det kan være dyrt at udgive sin egen bog, og nogle forfattere vælger derfor selv at stå for PR-delen. De færreste ved dog (for hvor skulle de vide det fra) hvor tidskrævende det kan være, og hvor afgørende det er at gribe det rigtigt an. Hvert pitch skal målrettes det enkelte medie, man skal kontakte de rigtige personer på det rette tidspunkt, og så er opfølgningsdelen super vigtig.

Når du vil trænge igennem mediemuren, er det afgørende, at du er skarp på dit budskab, kender formålet med din kommunikation og ved, hvilken målgruppe du ønsker at ramme. Al henvendelse til pressen skal være gennemtænkt, præcis og målrettet. Ellers er redaktøren hurtigt videre.

At sælge den gode historie til medierne

Som forfatter kan du nemt ende i kategorien ’reklame,’ hvis ikke du byder ind med en historie, der vil andet end at sælge din bog. Uden et trænet øje kan det være svært at se, hvad journalister ser som en god historie. Lige så svært er det at vinkle og skære historien, så den fænger. Derfor kan det være en god idé at alliere dig med mig.

Jeg står gerne for PR-indsatsen, men rådgiver dig også gerne om, hvordan du gør det bedst, hvis du selv ønsker at kaste dig ud i det. Læs mere om hvordan du kan få din bog i medierne, når du udgiver via SPITZEN Publish på siden HER.

 

 

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomTilbage til butik